Regulamin

Regulamin Restauracji

  1. Postanowienia ogólne

1.1. Restauracja ,,Il Tramonto” mieści się w galerii handlowej Tarasy Grabiszyńskie we Wrocławiu przy ul. Grabiszyńskiej 240.
1.2. Na teren Restauracji składa się: sala mała, sala duża oraz taras. Niniejszy regulamin obowiązuje na terenie całego obiektu.
1.3. Regulamin określa zasady korzystania z usług Restauracji przez Gości.
1.4. Wejście na teren Restauracji lub wpłata zadatku oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
1.5. Restauracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie, które będą publikowane na stronie internetowej Restauracji oraz dostępne na miejscu.
1.6. Regulamin ma na celu zapewnienie komfortu, bezpieczeństwa i wysokiej jakości usług wszystkim Gościom.

  1. Godziny otwarcia

2.1. Restauracja jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 – 22:00, w niedzielę w godzinach 10:00 – 21:00.
2.2. W godzinach 10:00 – 12:00 obowiązuje menu śniadaniowe.
2.3. Restauracja zastrzega sobie prawo do zmiany godzin otwarcia, o czym informuje na swojej stronie internetowej i mediach społecznościowych.
2.4. Restauracja może być zamknięta w wybrane dni świąteczne, szczegółowe informacje podawane są z wyprzedzeniem.

  1. Rezerwacje

3.1. Rezerwacje można dokonywać: mailowo, telefonicznie oraz przez formularz na stronie www.iltramonto.pl.
3.2. W przypadku rezerwacji dla grup powyżej 9 osób doliczana jest opłata serwisowa w wysokości 10% wartości zamówienia.
3.3. W przypadku niezadowolenia z jakości obsługi, Gość ma prawo zrezygnować z opłaty serwisowej, informując o tym obsługę przed dokonaniem płatności.
3.4. W przypadku rezerwacji dla grup powyżej 10 osób wymagany jest zadatek w kwocie nie mniejszej niż 500 zł, wpłacany na numer rachunku: 17102030170000250205802857 lub blikiem na numer telefonu 601 097 004.
3.5. Rezerwację można odwołać lub zmienić najpóźniej na 48 godziny przed terminem rezerwacji.
3.6. W przypadku zmian w menu dla rezerwacji grupowych na mniej niż 48 godziny przed wydarzeniem, Restauracja zastrzega sobie prawo do dodatkowej opłaty manipulacyjnej.
3.7. Zmiana rezerwacji dotycząca zmniejszenia liczby osób jest możliwa najpóźniej 24 godziny przed planowanym wydarzeniem. Po upływie tego terminu, Gość zobowiązany jest do uiszczenia opłaty zgodnie z pierwotnie zadeklarowaną liczbą osób.
3.8. Zmiana rezerwacji dotycząca zwiększenia liczby osób jest możliwa najpóźniej 24 godziny przed planowanym wydarzeniem. Po upływie tego terminu, zwiększenie liczby osób jest możliwe jedynie pod warunkiem dostępności miejsc oraz możliwości organizacyjnych Restauracji. W przypadku zwiększenia liczby osób, Gość zobowiązany jest do uiszczenia dopłaty za każdą dodatkową osobę, zgodnie z obowiązującą ofertą.
3.9. W przypadku odwołania rezerwacji w czasie krótszym niż 48 godzin do planowanej rezerwacji zadatek przepada. W przypadku odwołania rezerwacji w czasie dłuższym niż 48 godzin do planowanej rezerwacji zadatek przechodzi na poczet kolejnej rezerwacji.
3.10. Restauracja zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji w wyjątkowych sytuacjach, o czym Gość zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem.
3.11. Spóźnienie na rezerwację powyżej 20 minut może skutkować jej anulowaniem, jeśli nie zostało wcześniej zgłoszone obsłudze, a zadatek nie zostanie zwrócony.
3.12. Rezerwacja miejsc nie jest równoznaczna z rezerwacją sali na wyłączność. Za dodatkową opłatą można wydzielić salę na wyłączność, co wymaga wcześniejszego uzgodnienia z obsługą. Szczegóły w punkcie 8.
3.13. Restauracja zastrzega sobie prawo do potwierdzenia otrzymania zadatku przed realizacją rezerwacji.

  1. Zachowanie w Restauracji

4.1. Goście zobowiązani są do przestrzegania poleceń obsługi oraz do zachowania zgodnego z ogólnie przyjętymi normami społecznymi.
4.2. Dress code w Restauracji jest dowolny, ale zaleca się schludny wygląd.
4.3. Goście, którzy zakłócają porządek, zostaną wyproszeni z Restauracji z obowiązkiem uregulowania należności za zamówione dania.
4.4. Restauracja jest miejscem wolnym od dymu tytoniowego oraz używania papierosów elektronicznych, z wyjątkiem tarasu Restauracji.
4.5. Dzieci przebywające w Restauracji powinny być pod stałym nadzorem rodziców lub opiekunów.
4.6. Wszelką odpowiedzialność za dzieci ponoszą rodzice lub opiekunowie.
4.7.. Obsługa oraz właściciel Restauracji nie ponosi odpowiedzialności za dzieci pozostawione bez opieki na terenie Restauracji.
4.8. Zwierzęta są akceptowane pod warunkiem, że nie będą sprawiały kłopotów i nie będą utrudniały korzystania z Restauracji obsłudze oraz innym Gościom.
4.9. Wszelką odpowiedzialność za zwierzęta ponoszą ich właściciele.
4.10. Goście odpowiadają za wszelkie szkody powstałe w wyniku ich działań lub zaniechań.
4.11. Na terenie Restauracji można spożywać posiłki oraz napoje (w tym napoje alkoholowe) zakupione tylko i wyłącznie na terenie Restauracji, z wyjątkiem sytuacji wcześniej uzgodnionych z managerem.
4.12. Osób nietrzeźwych nie obsługujemy.
4.13. Osobom nieletnim i nietrzeźwym alkoholu nie sprzedajemy.
4.14. Obsługa Restauracji ma prawo wyprosić Gościa w następujących przypadkach, gdy Gość:
a) zachowuje się wulgarnie w stosunku do obsługi lub innych osób,
b) narusza nietykalność cielesną obsługi lub innych osób,
c) jest pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
d) mimo zakazu, próbuje wnieść i spożywać własne napoje lub posiłki,
e) przebywa w Restauracji ze zwierzęciem, które wykazuje agresywne zachowanie,
f) w sposób rażący zakłóca porządek i uprzykrza pobyt innym Gościom.

  1. Realizacja zamówień

5.1. Zamówienia posiłków spożywanych w Restauracji przyjmowane będą od momentu zajęcia miejsca przy stole.
5.2. Restauracja dokłada wszelkich starań, aby zamówienia były realizowane w najkrótszym możliwym czasie.
5.3. W przypadku dużego obłożenia czas oczekiwania może ulec wydłużeniu. Obsługa na bieżąco informuje Gości o przewidywanym czasie realizacji zamówienia.
5.4. Ostatnie dania wydawane są na godzinę przed zamknięciem Restauracji, a zamówienia na bar przyjmowane są najpóźniej 15 minut przed zamknięciem Restauracji.
5.5. W przypadku alergii lub nietolerancji pokarmowych, obowiązkiem Gościa jest poinformowanie obsługi restauracji przed złożeniem zamówienia.
5.6. Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne reakcje alergiczne, jeśli informacja o alergii nie została wcześniej przekazana obsłudze.
5.7. Wszelkie reklamacje oraz zwroty związane z podaniem dań zawierających alergeny nie będą akceptowane, jeśli Gość nie poinformował wcześniej o swoich alergiach lub nietolerancjach.
5.8. Zamówienia na wynos można składać osobiście oraz pod numerem telefonu 793 144 797.
5.9. Zamówienia na wynos powinny być odbierane w wyznaczonym czasie. Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za pogorszenie jakości potraw odbieranych z opóźnieniem.

  1. Płatności

6.1. Restauracja akceptuje płatności gotówkowe, kartami płatniczymi, kryptowalutami, voucherem oraz w wyjątkowych przypadkach przelewem, co musi zostać wcześniej uzgodnione z managerem.
6.2. Chęć otrzymania faktury należy zgłaszać kelnerowi przed podaniem rachunku. Poinformowanie obsługi leży w gestii Gościa. W przypadku braku takiej informacji, nie będzie możliwości otrzymania faktury lub paragonu z nr NIP.
6.3. W przypadku zgubienia paragonu lub faktury uproszczonej (paragon z NIP) Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości jego odtworzenia.
6.4. W przypadku grup liczących powyżej 6 osób, rachunek wystawiany jest zbiorczo – bez możliwości podziału na osobne pozycje.
6.5. Wszelkie reklamacje finansowe należy zgłaszać przed opuszczeniem Restauracji.
6.6. Opłaty za usługi dodatkowe, takie jak np. rezerwacja na wyłączność, są ustalane indywidualnie.
6.7. Za dodatkowe wymagania, takie jak personalizacja menu, dekoracje, czy dedykowany serwis, naliczane są indywidualne opłaty zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

  1. Reklamacje

7.1. Gość ma prawo do zgłoszenia reklamacji dotyczącej jakości potraw, napojów lub obsługi w dniu wizyty, niezwłocznie po zauważeniu nieprawidłowości.
7.2. Reklamacje można składać bezpośrednio kelnerowi obsługującemu lub managerowi.
7.3. Reklamacje przyjmowane są wyłącznie w trakcie pobytu w Restauracji. Po opuszczeniu lokalu reklamacje nie będą rozpatrywane, z wyjątkiem sytuacji szczególnych, które wymagają indywidualnego rozpatrzenia.
7.4. Podstawą do przyjęcia reklamacji jest pozostawienie niekonsumpcjonowanego produktu (w miarę możliwości), co umożliwi weryfikację zgłoszenia.
7.5. Reklamacje rozpatrywane są przez managera lub osobę przez niego wyznaczoną. W przypadku braku możliwości rozwiązania sytuacji na miejscu, Restauracja zobowiązuje się do kontaktu z Gościem w terminie do 7 dni roboczych.
7.6. Reklamacje dotyczące potraw w pełni spożytych nie będą uwzględniane, o ile nie występują ku temu wyjątkowe okoliczności.
7.7. Reklamacje związane z alergenami nie będą uwzględniane, jeśli Gość nie poinformował wcześniej obsługi o swoich alergiach lub nietolerancjach pokarmowych.

  1. Zasady korzystania z rezerwowanej sali i wydarzeń specjalnych

8.1. Rezerwowana sala na wyłączność jest dostępna dla Gości w ustalonym terminie i godzinach oraz na określonych warunkach ustalanych indywidualnie.
8.2. Gość ponosi odpowiedzialność za wszelkie zniszczenia lub uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania wynajmowanej przestrzeni.
8.3. W przypadku organizacji wydarzeń specjalnych (urodziny, spotkania firmowe itp.), warunki rezerwacji ustalane są indywidualnie.
8.4. Restauracja może wymagać wcześniejszego uregulowania płatności za usługi związane z organizacją wydarzeń.
8.5. Jeśli rezerwacja sali zostanie odwołana na mniej niż 48 godzin przed terminem, wpłacona zaliczka nie zostanie zwrócona.

  1. Odpowiedzialność Restauracji

9.1. Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione przez Gości na terenie Restauracji.
9.2. Przedmioty pozostawione przez Gości w Restauracji, a znalezione przez obsługę, przechowywane są przez okres 14 dni. Po tym czasie Restauracja nie ponosi odpowiedzialności za ich dalsze przechowywanie i zastrzega sobie prawo do ich utylizacji.
9.3. W przypadku wyjątkowych zdarzeń losowych (np. awarii, braków w dostawach, ewakuacji). Restauracja zastrzega sobie prawo do skrócenia godzin otwarcia lub zamknięcia lokalu.
9.4. Restauracja nie odpowiada za opóźnienia wynikające z przyczyn niezależnych, takich jak np. awarie techniczne.

  1. Bezpieczeństwo i higiena

10.1. Restauracja przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi.
10.2. Restauracja zastrzega sobie prawo do monitorowania obiektu w celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia oraz osób przebywających na terenie Restauracji.
10.3. Osoby wchodzące do Restauracji mają obowiązek zachowywać się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych osób.
10.4. W przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych (np. pożar, ewakuacja), prosimy o zachowanie spokoju i stosowanie się do poleceń obsługi Restauracji.

  1. Polityka prywatności

11.1. Restauracja przetwarza dane osobowe Gości wyłącznie w celu realizacji rezerwacji i zamówień, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
11.2. Szczegółowa polityka prywatności dostępna jest na stronie internetowej Restauracji.
11.3. Dane osobowe Gości mogą być wykorzystywane do celów marketingowych wyłącznie za zgodą Gościa.
11.4. . Wstęp do Restauracji oznacza zgodę Gościa na fotografowanie, filmowanie oraz bezpłatne wykorzystanie jego wizerunku przez Restaurację do celów marketingowych. Osoby nie wyrażające na to zgody proszone są o zgłoszenie tego faktu obsłudze.
11.5. Zdjęcia i wszelkie publikowane materiały promocyjne są własnością Restauracji. Kopiowanie ich, wykorzystywanie do własnych celów i podszywanie się jest surowo zabronione.

  1. Postanowienia końcowe

12.1. Wszelkie sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
12.2. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących regulaminu, prosimy o kontakt z managerem Restauracji.
12.3. Restauracja zastrzega sobie prawo do odmowy obsługi Gości, którzy naruszają niniejszy regulamin.
12.4. Regulamin dostępny jest w lokalu oraz na stronie internetowej Restauracji.
12.5 Regulamin obowiązuje od 01.01.2025 r.